leandercramer.reismee.nl

Op weg naar Singburi


Zaterdag ben ik begonnen met een tochtje door de kanalen van Bangkok op een longboat., hier noemen ze het ook wel het Venetië van Bangkok. Leuk om te zien hoe de mensen hier leven, een soort woonbootjes, het ziet er pittoresk uit. Er zwommen ook nog een paar flinke saffranen, die er niet heel fijn uit zien?.


Halverwege kon er ik even uit voor een bezoek aan de floated market, hier had ik wel meer van verwacht maar deze scheen meer traditioneel te zijn en minder commercieel. Wel leuk om te zien hoe het eten bereid word in de bootjes. Toen ik weer wilde instappen, ging ik (voor mij bijna traditioneel) bijna op m’n plaat, dat was weer hilarisch, de chinezen konden er hartelijk om lachen (ik niet echt?).


’s Middags heb ik per tuktuk het meer moderne deel van Bangkok verkend, lekker scheuren in zo’n ding, tenminste als die rijden kon, het verkeer stond met tijd en wijlen muur en muur vast en dan sta je zomaar 15 minuten stil. Het schoot dus niet heel erg op, maar had toch geen haast. Lekker bakkie gedaan met een appelflap bij de starbucks, wat is dat toch genieten!


Verder een beetje rondgelopen bij een mooi groen park, wat winkels bekeken, was niet onder de indruk, en toen terug dacht ik…


Ik wilde wel terug met een taxi, het duurde even voordat ik een standplaats had gevonden en na een half uurtje lopen vond ik die. Een kerstman (..) hielp de mensen naar de taxi’s. Omdat ik in een nogal nieuw hotel zit aan de rand van de stad wist de chauffeur echter niet hoe te rijden dus heb ik zelf maar bedacht me af te zetten bij de hop on hof off boat die me naar een pier nabij m’n hotel kon brengen. Met een ander pontje kon ik dan weer oversteken naar de goede kant van de rivier, ik begin het al een beetje te snappen hier. Een leuk restaurantje met uitzicht op de rivier opgezocht en genoten van een heerlijke thaise curry meat met een echte heerlijke heldere Heineken. Het is rond 19:00 aan deze kant van de rivier wel afgelopen, de marktjes gaan dicht en de restaurantje ook. Apart.


’s Avonds dus relax op de hotelkamer gelezen, filmpje gekeken, ge-internet en ge facetimed met Jose en Niels, fijn dat dit kan zeg en raar om de kou allemaal te aanschouwen in het Hollandse.


Zondag om 12:00 moest ik in het new road guest house zijn voor de pick up naar Singburi. Omdat het verkeer gisteren zo druk was heb ik om 10:00 maar de taxi genomen want het kan zo maar lang duren hier dacht ik… niet dus,want ben daar maar alvast om 10:30 begonnen met deze blog. Om 12:15 ben ik maar gaan SMS’n waar de contact persoon bleef. Die reageerde dat die vastzit in het verkeer… Het zal wel, om 13:00 was hij er.


Ik dacht vanaf daar dus naar de accommodatie te worden gebracht maar dat ging iets anders. In de taxi naar de metro, van de metro naar een andere metro (tussen duizenden mensen met al mijn bagage), overstappen op een ander station (nog ff tussen de deur van de metro vast, ook weer lekker) en toen ontmoetten ik 3 andere vrijwilligsters die al waren opgehaald, de contactpersoon sprintte weer weg, zei niks en wij weer wachten. Na een klein half uurtje kwam hij met nog een andere vrijwilligster aan. We konden nu dus gaan!

In de metro naar de bus, we kunnen….toch?


Nee, weer in een andere bus, en toen eindelijk de juiste bus naar Singburi, het was inmiddels 15:00, en eerlijk gezegd vroeg ik me af waar ik in godsnaam aan begonnen ben.Rond 17:30 kwamen we aan in Singburi, we werden opgevangen door de schot “Phil” van de Green Lion, die organisatie die dit internationaal allemaal organiseert. Met z’n allen achterin de pick-up naar de uiteindelijke accommodatie. Daar kregen we de sleutel van de kamer en wat uitleg. Aangezien ik een privé kamer heb slaap ik op het terrein bij de staf van de organisatie, zo’n 4 kilometer verder op. Ik kon een fiets mee nemen in de pick up, weet nog niet waar ik die kan gaan gebruiken want volgens mij verdwaal je vrij snel hier met al die kleine weggetjes, we zien wel. De kamer is geen hotelkamer, dat wist ik, maar alles zit er op aan (incl. airco), het bed voelt wel hard, dat word niet fijn volgens mij)


Aangezien het zondag is, is hier nu weinig staf dus ik heb gezellig alleen zitten eten en zit nu langs de lijn te luisteren en deze blog te tikken. Morgen om 08:00 ontbijten en dan de eerste dag op het sport project, ben heel benieuwd of het is wat ik verwacht, of ik wat kan brengen en iets kan leren.

En het belangrijkste, of ik het leuk ga vinden. Iedere vrijwilliger doet werk omdat hij of zij dat in eerste instantie leuk, nuttig, of belangrijk vind en haalt daar iets voor zich zelf uit. Ikben begonnen aan dit avontuur om iets te kunnen geven maar misschien ook wel om mezelf meer te leren kennen. Kan ik deze uitdaging aan? Ik denk het, weet niet zeker, maar ga ervoor.

Alle reacties, appjes en opmerkingen stel ik zeer op prijs en doen me goed, thx!






Reacties

Reacties

Leander cramer

Wij hebben genoten van je verhaal en wensen je veel succes. Groeten van ons.?????

Carina

Wat gaaf allemaal te lezen. Bijzondere reis, nog veel indrukken toegewenst!

Rene

Gaaf om zo op de hoogte te blijven Lé! Mooi avontuur maatje!!

Trui

Hoi Leander. Jammer dat het niet zo loopt als is afgesproken. Maar chaachaa (betekent rustig an) het is een ervaring die niemand je afneemt. Gewoon spelen met de kinderen is ook leuk. Sanook Sanaan (betekent leuk of gezellig).
Nog veel plezier en ik kijk uit naar je volgende avontuur.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active