leandercramer.reismee.nl

Go with the Flow!

Woensdagochtend weer naar dezelfde school als maandag geweest, mijn gebeden zijn verhoord (of mijn mail naar de organisatie is aangekomen..) , er was nu wel een begeleider en dat helpt.

Ik heb dus zowaar echt een beetje sportles kunnen geven, wel veelal meisjes die gelijk riepen “no soccer” dus we hebben leuke ter plekke bedachte balspellen gedaan en de begeleider kon af en toe helpen met de communicatie. Deze kinderen konden redelijk Engels en het ging allemaal een stuk gestructureerder dan de vorige dagen. We hebben gelachen en leuk gespeeld, een leuke ochtend.


Omdat hier de kinderen ook op woensdagmiddag vrij zijn had ik dat ook en kon ik met de andere vrijwilligers mee om te shoppen of naar de “city swimming pool”, ik koos voor de laatste optie.


Een keurig zwembad met ligstoelen in zon en schaduw, heel rustig. Lekker gezwommen, gelezen en een klein tukkie gedaan. Er waren ook twee Françaises, ook vrijwilligers mee, maar hun Engels is gebrekkig en mijn Frans ook (ik kom niet veel verder dan soixante-neuf en dat is ook weer niet gepast..) . Dus veel gepraat hebben we niet (daarnaast is er eentje niet helemaal fris, die ging naar het zwembad zonder zwemspullen en ging met een handdoek over d’r kop in de schaduw liggen).


’s Avonds gingen we met z’n allen naar het dorp voor een BBQ. In iedere tafel zat een gat wat gevuld werd met hete kolen en daarop kwam een soort schaal waarop vlees gebakken kon worden, grappig concept.

Ik zat bij twee Nederlanders (Luc & Gerdi) die hier op het terrein zitten. Deze 60+-ers zijn bevriend met de Nederlandse eigenaar van dit terrein. Luc geeft elders in Thailand een paar dagen les in de universiteit op gebied van milieu en welzijn, hetgeen hij ook op de universiteit van Nijmegen doet. Leuk om weer even Nederlands te praten en een interessant onderwerp ook.

Volgens Luc was deze BBQ Koreaans. Klein pilsje gedaan.

Al met al een hele leuke dag.


Donderdag, de week draait al aardig. Vanochtend een uurtje geholpen met Engelse les geven, samen met Finja een Duitse vrijwilligster. Op kaartjes tekenden we personen, vervoermiddelen en locaties; Dad goes to the swimmingpool by motorcycle, (eigenlijk mijn niveau, haha) dat soort dingen, wel grappig. De kinderen wilde graag leren en dat motiveert. Het tweede uur mocht ik weer sportles geven, het was inmiddels 32 graden dus na een half uur voetballen waren we helemaal gesloopt. Nog even een potje hooghouden gedaan in de schaduw en flink water getankt. ’s Middags weer op de scooter naar een andere school, het was nog warmer maar ze wilden graag voetballen. Na een half uurtje en zeiknat van het zweet overgegaan op overkoppen.’s Avonds met alle vrijwilligers naar een shopping mall geweest. Een Amerikaans aandoend gebeuren met een KFC, Pizzeria en allerlei luxe winkels. Vreemd om dit hier te zien, maar de pizza, cappuccino en cola waren heerlijk.


Er kwamen donderdag ook twee Finse meiden aan die al vanaf zaterdag aan het reizen waren. Bij aankomst op zondag in Bangkok bleek bij 1 van hen het paspoort niet in orde waardoor ze het land niet in mochten. Ze moesten direct terug en vlogen via Moskou weer naar Helsinki. In 1 dag het paspoort met spoed laten aanpassen en weer terug naar Bangkok, waar hun bagage nog was , tenminste dat dachten ze want die hebben ze nog steeds niet. Ik vond het wel sneu voor ze, maar wel een sterk verhaal… je bent jong en je wilt wat zeggen ze altijd he.


Vrijdagochtend nog 1 uurtje sportles geven, gevoetbald, gelummeld en koptraining gegeven. Ook officieel de oranje ballen overhandigd inclusief ballenpompen (zie foto)


’s middags ben ik met Gerdi wezen fietsen naar “The great Buddha of Thailand”. Het fietsen is best spannend zonder bewegwijzering, maar met z’n tweeën zagen we er wel heil in.

De Big Buddha is 92 meter hoog, en 63 meter breed. De bouw is begonnen in 1990 en 2008 geëindigd, en is de grootste in Thailand en de op 8 na grootste Buddha in de wereld. Het was indrukwekkend om te zien. Gelegen in een mooi park met vele andere heilige beelden en beeltenissen, zie ook de foto’s.

We bestelde een colaatje en kregen die geserveerd in een plastic zakje, grappig toch!

Op de terugweg nog een heerlijke LEO (pils) gekocht bij een hutje langs de weg, en deze lekker genuttigd bij de rivier. Een hele mooie dag zo.


Het sportprogramma is nu ten einde. Niet wat er ik van verwacht had maar als ik er nu zo op terugkijk, toch de moeite waard. Leuk met de kinderen gespeeld, veel ervaringen opgedaan en geleerd van de cultuur.

Morgen nog een dagje relaxen, we gaan nog even naar het zwembad en dan inpakken voor avonturenweek 2 Hua Hin!








Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active