leandercramer.reismee.nl

The road to Hua Hin

Zaterdagochtend nog een stukje gefietst door de omgeving met Gerdi en ’s middags met haar en de Françaises (nu allebei met zwemkleding) naar het zwembad. Een relax dagje dus.

Zondagochtend vertrok ik om 09:00 naar Hua Hin, tenminste was de bedoeling. De pick up truck wilde niet meer starten dus er moest even een andere geregeld worden. Toen dat was gebeurd hebben we de andere reizigers opgehaald vanuit de andere accommodatie. De twee Françaises en de twee Australische gaan ook mee. Eerst naar het busstation van Singburi, toen met de bus naar Bangkok en vanuit Bangkok met een minivan naar Hua Hin, en daar het laatste stuk weer met een pick-up truck. Totale reis 8 uur met een kleine file vanwege een gekantelde truck op de snelweg, zag er niet goed uit.

Het reizen op zich gaat wel bijzonder, we worden in een bus gepropt, krijgen een papiertje mee waar we er uit moeten en waar we dan weer door iemand worden opgepikt voor verdere instructies. Zo kwamen we in Bangkok op een groot busstation aan, moesten we de 7-eleven supermarkt zoeken en daar zou dan iemand staan. Na een beetje zoeken kwam er inderdaad een slecht Engels sprekende Thai op ons af en dat bleek onze contactpersoon te zijn. Hij regelde de minivan voor ons waar nog een paar reizigers in mee gingen, totaal 12 personen…

De accommodatie in Hua Hin is iets mooier en ik zit hier op hetzelfde terrein als de andere vrijwilligers. Toch blijven de avonden aardig saai, er is niet een gezellig samenzijn, geen drankje etc. Eens kijken of ik daar verandering in kan gaan brengen deze week. Gelukkig heb ik een aantal films op m’n laptop staan, genoeg leesvoer en Wifi (al is de verbinding hier stukken minder dan in de andere accommodatie).

Maandag, de eerste dag van het programma, we gaan eerst naar een markt voor een uurtje, niet veel aan, heel commercieel Amerikaans aandoend. Daarna brengen we een andere groep die vertrekt naar het treinstation en worden wij afgezet bij het strand van Hua Hin. Het is pas 11:30 en worden om 16:00 weer opgehaald dus veel tijd om te relaxen. De dames willen geen parasol en ligbad huren en gaan onder een palmboom liggen. Ik ga voor de luxe optie en vind dat voor 100 Bath (ongeveer 2,50) een prima optie. Er was ook een heel luxe hotel met restaurant bij het strand en ik had wel zin om lekker te eten. Zo gezegd zo gedaan en een heerlijk bordje penne met een Corona besteld. Er was ook een heel mooi zwembad bij maar dat was alleen voor de gasten van het hotel. Aangezien de lunch voor Thaise begrippen niet echt goedkoop was vond ik dat ik best recht had op een duik in dit heerlijke zwembad. Done!

Verder lekker op m’n ligbedje gelegen en gelezen.

’s Avonds gingen we naar de night market van Hua Hin, niet zo origineel als die in Singburi maar wel aardig om even rond te lopen. 1,5 uur was voor mij te lang maar had een hele leuke bar gevonden voor een afzakkertje, De dames kwamen naderhand ook en het werd zowaar nog gezellig (oh my god, is de favoriete uitspraak van Tara, de vrijwilligster uit Australië en altijd goed gemutst, gezellig dus)

Vandaag (dinsdag) begonnen we in het kader van vrijwilligerswerk met het schoonvegen van het terrein rondom de plaatselijke tempel. Een bladvrije omgeving schijnen de gelovigen belangrijk te vinden. Het kon ook bezigheidstherapie zijn maar goed het was een half uurtje en eigenlijk nog geeneens onaardig om te doen.

Daarna gingen we naar de Hua Hin artist village. Een terrein waar allerlei kunstenaars werken en hun waar aanbieden. Er waren aardige dingen te zien, zie ook de foto’s.

De derde activiteit deze ochtend was een bezoek aan de boeddha bij Thumkaotao. Een korte maar steile klim bracht ons bij de boeddha en andere beelden. De boeddha stond op een prachtig punt met uitzicht op de golf van Thailand. Daarna naar het Hat Sai Noi beach, een rustig strand met één luxe restaurant waar ik maar een lekkere beefburger met friet en een chang (pils) heb genuttigd. Lekker op het strand gelegen de rest van de middag. Nog even inkopen gedaan bij de 7-eleven en vanavond maar aan de blog, fotoalbum maken en een filmpje kijken.

Heel onwerkelijk trouwens om al de sneeuwfoto's vanuit Nederland te zien, ik heb met jullie te doen :)

Cor en Dien.

Mooie foto,s en ook een mooi verhaal.toch een geweldige ervaring, lijkt ons om daar te zijn, met het gunstige voordeel, mooi weer.wij wensen je nog veel succes toe en plezier ,met af en toe een lekker biertje.groeten van ons vanuit een winters landje, al is het nu aan het dooien. Pa en ma.

Iris

Heeerlijk dat weer bij jou, ben jaloers!!! Geniet nog eventjes daarna mag je ook een sneeuwpop maken ?