leandercramer.reismee.nl

Alleen in stad met 20 miljoen inwoners

Gisteren aangekomen in Bangkok na een 15 uur durende reis via Dubai. Alles is prima verlopen, al is het altijd een heel gedoe met overstappen, kijken waar je naar toe moet, douane, visum waivers, taxi zoeken etc. Enigszins brak (tijdverschil is +6 uur dus nacht overgeslagen) kwam ik rond 14:00 aan in het Theatre Residence Hotel aan de westzijde van de rivier de "Menan".

Even lekker gezwommen en een boek gelezen (geen genade over Andy vd Meyde, hilarisch, dank voor de tip Ruud!), gegeten bij het hotel en een rondje de buurt verkend en wat inkopen gedaan. Vroeg onder de wol want een nacht overslaan is aan mij niet besteed :)

Met enige spierpijn van het harde bed, maar lekker uitgerust ben ik na het "american breakfast" (ik moet nog een beetje acclimatiseren..) op pad gegaan. Bestemming 1 was de nummer 1 "must see" van Bangkok; het grand palace of koninklijk paleis. Het enorme gebouwencomplex deed tot het einde van de 18e eeuw dienst als koninklijke residentie. Indrukwekkend om te zien. Het was er enorm druk, hectisch en met veel, heel veel (!) chinezen.

Bestemming 2 was een stuk rustiger en daardoor ook leuker, het was de liggende boeddha oftewel "Wat Pho". Op dit compex 1000 boeddha beelden en de bekende 46 meter lange en 15 meter hoge met bladgoud beklede liggende boeddha. Erg gaaf. Op weg naar dit complex werd ik aangesproken door een "aardige" thai. Hij zei dat het complex tot 14:00 gesloten was en kon me voor weinig naar een veel mooiere boeddha brengen... daar trapt bassie natuurlijk niet in, het was gewoon open en wasvoorbereid op dit soort "vriendelijke" mensen.

Bestemming 3 was "Wat Arun" een 79 meter hoge tempel, die rijkelijk bekleed was met mozaïeken en andere versierselen. Het vervoer naar al deze bestemmingen deed ik per pont of expresboot. Voor 3.5 baht (0.09 eurocent) kan je oversteken en voor 50 baht (1,29) kan je de hele rivier zo'm beetje af, prima vervoersmiddel, al was het mij niet altijd duidelijk waar welk bootje naar toe ging hetgeen een extra tochtje opleverde, maarja voor dat geld totaal geen probleem :)

Vanavond eten in de buurt en me voorbereiden op morgen. Ik denk een floated market (drijvende markt) te gaan bezoeken, altijd al een keer willen doen. Ik vermaak me dus prima ter voorbereiding op het echte werk (het vrijwilligerswerk) maar mis wel reisgezelschap, Nederlanders hoor je nauwelijks, dus ben blij met whatsapp en facetime :)


Reacties

Reacties

Trui

Je avontuur is begonnen, floating market is leuk. Misschien kan je een treinreis over the river kwai er voor plakken. Is ook leuk en makkelijk te combineren.

Groetjes Trui

Rene

Geniet ervan maatje! Mooi om zo bij te blijven :-).

Joke

De treinreis over de river Kwai en het museum zijn indrukwekkend. Als het past in je tijdschema dan zeker doen. Geniet er maar lekker van! Zeker met het temperatuurtje daar! :)

Iris

Leuk om te lezen, ik ben ook op die plekken geweest maar dan 18 jr geleden, mooi om die foto's te zien! De liggende Boeddha ligt er nog hetzelfde bij zie ik ?. Geniet van dit avontuur en schrijf het vooral op, leuk voor ons en voor jezelf. Groetjes uit een koud Noortuk....brrrr

Ruud

Mooi verhaal, leuk om te lezen!

Puk

Leuk om te lezen Meek. Ik blijf je uiteraard volgen. Succes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active